Roadtrip naar Durban met papa deel 1

24 april 2018 - Durban, Zuid-Afrika

Durban met papa Tijdens mijn derde, en laatste week vakantie is   papa naar Zuid-Afrika gevlogen om  mij op te   zoeken! Na een lange reis kwam hij 's avonds   aan in Port-Alfred. Samen met Sebastiaan zijn   we uiteten geweest voordat papa en ik van start   gingen met onze reis.

'S avonds zijn we naar een backpackers lodge in East-London gereden om te overnachten. Het was al nacht toen wij aankwamen dus in het donker zagen we nog niet goed hoe deze plek eruit zag. Toen we de volgende morgen wakker werden en de gordijnen open trokken, hadden we een schitterend uitzicht met de opkomende zon achter het strand. We zijn vroeg in de ochtend naar het Inkwenzikwezi safaripark gereden om te informeren of er nog wat plekjes vrij waren voor de game drive. Na het ontbijt bij het hostel zijn we naar centrum van East-London gereden om de auto in te ruilen. Papa had een eersteklas rammelbak gekregen met een mini benzinetank, niet erg handig als we nog zo'n 2000km voor de boeg hebben komende week.

Uitzicht Buccaneers backpackers lodge uitzicht ontbijt

's Middags hadden we een game drive op de planning staan. Na kennis gemaakt te hebben met onze gids gingen we op pad. Na een tijdje touren door de bosjes kwamen we wat hoger in het park uit en zagen we in de verte neushoorns. Onze gids reed er met plankgas heen en toen we er bijna waren zei hij dat we te voet verder gingen. Zachtjes stapten we uit de jeep en volgden we onze gids achter de bosje richting de neushoorns totdat we tegenover ze stonden. We moesten gebukt blijven in het hoge gras, niet bewegen of praten, dit was wel echt spannend. Toen onze gids het gevoel had dat het wel veilig was mochten we  zachtjes een beetje omhoog komen en een foto maken. Papa, onze top techneut, wilde een foto maken met zijn Iphone maar had natuurlijk het geluid nog vol aan staan en we hoorden dus de *klik* bij het maken van de foto. Gelukkig reageerden de neushoorns hier niet echt op. Het voelde erg gek om zo dichtbij zulke grote wilde dieren te staan. Zachtjes liepen we terug naar de jeep en reden we weer verder. Onderweg kwamen we wat impala's, gnoe's en zebra's tegen. Even later spotte de gids een groepje leeuwen die lagen te rusten in het gras. Hij vertelde dat hij erheen ging en eerst wat afstand zou bewaren om te zien of de leeuwen ons erbij wilden hebben. Daarna reed hij dwars door de hele groep heen en stonden we nog geen 2 meter van ze af! Overal om ons heen lagen leeuwen, wel een stuk of 12. Er waren ook een aantal jonkies, deze waren erg schattig. Nadat de gids ons allerlei dingen over de leeuwen had verteld en wij foto's hadden gemaakt reden we weer terug.

Net voordat we weer terug waren bij de receptie waren er twee Nyala mannetjes aan het "vechten". Deze dieren hebben een hele bijzondere manier van vechten. Ze raken elkaar namelijk niet aan, maar zetten al hun haren overeind en gaan rondjes om elkaar heen draaien om elkaar uit te dagen. Na een aantal uren stoppen ze en gaan ze even eten en uitrusten en daarna gaan ze weer verder. Wanneer ze om elkaar heen lopen, zetten ze erg langzaam kameleon stappen. Ze tillen hun voet op, zetten 'm aarzelend neer, trekken 'm weer wat op en zetten ze een pas. Het is dus echt een slakkentempo en dit ziet er erg grappig uit.

Inkwenzikwezi Leeuw inkwenzikweziLeeuwen inkwenzikweziLeeuwen inkwenzikwezi Leeuwen inkwenzikwezi Blue wilderbeest inkwenzikwezi Zebra inkwenzikwezi

Aan het einde van de middag zijn we doorgereden naar Port Sint Johns. Ook hier verbleven we in een backpackers lodge; Amapondo. Het was een stuk minder luxe dan ons vorige huisje, maar de rest van de lodge was ook weer erg mooi. Na het ontbijt zijn we het strand op gelopen. We hadden hier gezelschap van een hele kudde koeien. Omdat hier verder niet veel te doen was hebben we besloten om eerder te vertrekken richting Durban zodat we wat eerder aan zouden komen. Nadat we onze spulletjes hebben ingepakt gingen we "en route!"

Uitzicht amapolo Amapondo Amapondo

Bunny chow

Na een kleine pitstop in Port Sephstone kwamen we aan bij onze Air B&B in Durban. We werden vriendelijk ontvangen en onze host wist ons veel leuke plekjes te vertellen in de buurt om uiteten te gaan. We moèsten naar The House Of Curry. Groot gelijk had hij, ik heb hier een heerlijke curry gegeten en papa heeft zich gewaagd aan de bunnychow. Dit is een typisch gerecht uit Durban, een soort uitgehold brood gevuld met curry. We hebben hier een erg gezellige avond gehad en gingen daarna terug naar onze Air B&B om te slapen na een lange dag reizen.

De rest van het verhaal kun je binnenkort lezen in Deel 2!

1. Thijs en Jet:
    7 mei 2018
    Wat fijn voor je dat je vader er is. En weer bedankt voor je mooie verhaal😀. Thijs en Jet.
  2. Froukje Bergsma:
    12 mei 2018
    Wat een belevenis zeg!! Fijn dat je vader bij je op bezoek kwam. Liefs oma