Roadtrip naar Durban met papa - deel 2

24 april 2018 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Goodmorning Durban! Na een heerlijk nachtje zaten papa en ik aan het ontbijt op het balkon van onze Air B&B. Oscar, het worstenhondje van onze host kwam ook even om het hoekje kijken. Toen we gisteravond terug naar huis liepen in het donker zagen we in de verte een soort hoge brug met heel veel lichtjes. Echter kwamen we er 's morgens achter dat dit een voetbalstadium was. Deze vakantie wilde ik graag een voetbalshirt voor Sebastiaan scoren van de Orlando Pirates, dus papa en ik besloten om naar het stadium toe te rijden om te kijken of zij die verkochten, helaas​ hadden zij deze niet te koop. Het was nog vroeg in de ochtend en ze waren net de lift naar de top van het stadium aan het openen. Er stond nog niemand in de rij dus papa en ik kochten 2 kaartjes en mochten gelijk omhoog in de glazen lift. Bovenop het dak hadden we prachtig uitzicht over de hele stad. We hebben even rondgekeken, foto's gemaakt en zijn toen weer naar beneden gegaan.

Uitzicht DurbanDurban met papa

Uitzicht Durban

We zijn weer in de auto gestapt op naar de volgende sightseeing; de boardwalk. Langs het strand van Durban kun je op de boulevard lopen waar allemaal kraampjes zijn met souvenirtjes. Van leren sandaaltjes, houten beeldjes van de Big Five tot kleurrijke traditionele bloesjes en sieraden. De zon begon erg warm te worden en papa en ik wilden wel even afkoelen in de zee en huurden twee Surfen Durbansurfboards.Na een uur waren we helemaal kapot, de sterke stromingen hoge golven hadden ons erg vermoeid. Het water hier is wel echt heerlijk! Niet te vergelijken met dat in Port Alfred, waar ik mijn tenen niet eens in durf te steken.

Na de lunch gingen we richting Victoria Street, een grote markthal. Het was onmogelijk om hier te parkeren. De straten waren bezet door allemaal marktjes. We besloten de auto een paar blokken verderop te parkeren en te lopen langs de marktjes. Zo liepen we een paar straten door, omringt door allemaal kraampjes op de stoep. Uiteindelijk kwamen we aan bij Victoria Street, waar we even gingen sneupen voor souvenirtjes. We raakten aan de praat met een oud vrouwtje die ons, tot onze verrassing, aansprak in het Frans. Papa kocht bij haar houten bestek met giraffen en een beeldje voor kennissen. Op de terugweg gingen we nog langs de markt op straat, waar ik een leuk jurkje scoorde voor 70 Rand. (4,75 Euro)

Victoria street Market

Na deze drukke dag vonden we wel dat we genoeg bezienswaardigheden hadden gezien en besloten nog naar een mall te gaan om te kijken of ik nog een voetbalshirt kon vinden. 5 verschillende winkelcentrum's later gaf ik de moed op en gingen we naar huis, sorry Sebastiaan!

Onze host had ons een aantal goede restaurants in de buurt aangeraden. Uiteten Uiteindelijk kwamen we terecht bij de Butcher Boys (klinkt niet heel vegavriendelijk). Papa ging voor de Kudu steak en ik voor het vega gerecht. Ik heb ook een heel lekker wijntje lokaal ontdekt: Durbanville Hills. Als toetje hadden we de typische Afrikaanse Malva pudding.

De volgende ochtend begonnen we helaas alweer aan onze terugreis. Als eerste pitstop hadden we de Oribi Gorge uitgestippeld. Dit is een grote natuurreserve met wilde dieren, grotten en een hangbrug. We hebben een paar uur door het park gereden, over de hangbrug gelopen, de grotten bekeken, in de file gestaan achter twee zebra's en lekker geluncht.

Hang rug hangbrug Hangbrug Orobi gorge

Hierna hadden we nog een lange weg voor de boeg tot aan Mthatha, waar we zouden overnachten. De volgende morgen zijn we doorgereden naar Port Alfred en dat was alweer het einde van onze roadtrip.

roadtrip