Plettenberg Bay

25 maart 2018 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Hiken op Robberg

Restaurantje PB

Na een lange weg van 4 uren naar Plettenberg Bay hebben we lekker geluncht in het centrum van Plettenberg bij een schattig caféetje. Sebas heeft daar Dutch kroketten gehad en ze kwamen aardig in de buurt van de échte, haha!

Omdat het mooi weer was en er de rest van het weekend regen werd voorspeld Route Robberghadden we besloten om gelijk maar te gaan hiken op Robberg. We hebben onze sneakers ingewisseld voor sportschoenen en zijn van start gegaan.

De tocht was erg indrukwekkend. Gedurende de hele weg bleven we geboeid om ons heen kijken naar de natuur, er was zoveel te zien! Er was veel afwisseling van natuur, we liepen zowel op aangelegde paadjes, houten steigers, trappetjes, als over het strand en klimmend op grote rotsen.Boven op Robberg hadden we prachtig uitzicht over het hele 'eiland'. Onderweg zagen we onder ons honderden zeehonden op de rotsen en in de zee, spelend in de golven.

Al met al hebben we er 2h30 over gedaan, op de website stond dat de tocht 4 uur of meer duurde dus dat hebben we best knap gedaan al zeg ik het zelf!

Uitzicht 1Uitzicht 2Sebas loopt vooropZeehondjesOn top!Uitzicht 3StrandSelfie

We zijn daarna naar onze air B&B gereden waar we vriendelijk zijn verwelkomd door onze host. Voor onze deur zat ook een zwembad dus daar ging ik lekker pootje baden om mijn voeten te laten rusten na de lange wandeling.

We hebben s'avonds heerlijk gegeten bij een café in de stad. Het was er erg gezellig met live muziek. Na het eten zijn we nog lang gebleven tot na sluitingstijd, hebben we lekkere cocktails gedronken en geouwehoerd met de werknemers, zeer geslaagde avond dus!

Varen op Keurboomsriver

Zaterdagmorgen na het ontbijt  zijn we naar een bootverhuur  gegaan om te varen op de Keurboomsrivier. We kregen een erg grappig motorbootje genaamd Bunny C. Desondanks het erg bewolkt was, was het heerlijk weer om te varen. De rivier liep tussen de bergen en er was veel groen, prachtig uitzicht hadden we. Onderweg zijn we aangemeerd en hebben we gepicknickt met een fles rosé en chips (tsja, echte studentenmaaltijd). De terugweg hebben we lekker langzaam aan gevaren en zijn daarna terug gegaan naar ons huisje, waar we enthousiast werden verwelkomd door de twee honden. (jaja ik zoek de B&B's goed uit)

Samen in de bootBootjeUitzicht boot 1

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Caroline:
    25 maart 2018
    Lieve schatten wat weer een fantastisch avontuur en mooi verslag met prachtige foto's....heerlijk om hier in Nederland van mee te kunnen genieten. We hopen nog veel van die geweldige verhalen mee te kunnen maken. Geniet x van Eile en Caroline
  2. Ilona:
    28 maart 2018
    Leuk om allemaal te lezen hoor Eileen! Zo te zien/lezen vermaak je je uitstekend. Hopelijk blijf je tijd vinden om verhaaltjes te posten. Wij blijven wel lezen hoor. Dikke knuf Henk en Ilona