Het grote avontuur begint!

3 februari 2018 - Port Alfred, Zuid-Afrika

schoolAangekomen in Zuid-Afrika! Na een lange vlucht zette in mijn eerste stap in dit land. Ik heb van deur tot deur in totaal bijna 24 uur gereisd en daar stond ik dan, met mijn koffertje voor de receptie van Stenden South Africa.

Na een kamer-ruil verblijf ik nu in Botmill residence, dit is een van de studenten'huizen'  op de campus. Van alle huizen is dit volgens mij het feesthuis dus ik ben hier aan het goede adres. Ik heb een best ruime tweepersoons-kamer voor mezelf, niet verkeerd! Ook heb ik s'nachts kennis gemaakt met mijn nieuwe huisgenoot, waar ik per ongelijk op stond toen ik naar de wc liep, een kakkerlak! OMG, ja ben benieuwd wat ik het komende halfjaar nog meer aan ga treffen hier...

De eerste week na onze aankomst hadden we een introductie week, vol activiteiten, gastcolleges en kennismakingen met alle studenten en docenten. Ik heb ook mijn eerste schooldag gehad en mijn klas ontmoet. We gaan hier het komende halfjaar onderzoek doen naar tienerzwangerschappen in de township Nemato, hier in Port Alfred.

Deze week hebben we ook een rondleiding gekregen door deze township, dit was erg indrukwekkend. Ik heb nog nooit zoveel huisjes op een kluitje gezien. Ook lopen hier allerlei dieren over straat zoals koeien, geiten, honden, kippen en varkens. Alles is hier erg armoedig, maar het zijn niet allemaal golfplaten hutjes. De meeste huizen zijn rechthoekige cementen huisjes in allerlei verschillende kleuren geschilderd. Overal waar we langsreden en liepen zwaaiden mensen naar ons. We zijn langs scholen en een dagverblijf geweest.

Verder is het hier stralend mooi weer, we hebben steeds 's morgens een uurtje les dus we kunnen 's middags lekker naar het strand of op het terras. We hebben een leuk groepje met een aantal klasgenoten van Sebastiaan en Thom waarmee we ook samen vlogen.

in Kenton Met sebas