Safari Pumba Park

17 februari 2018 - Port Alfred, Zuid-Afrika

gidsVandaag gaan we op safari! Ik ben echt super super excited, dit staat al mijn hele leven op mijn to-do list. Voor onze neus kwam een grote groene jeep aangereden en onze gids was het complete plaatje wat je van een safari gids zou verwachten: bergschoenen, een groene short en blouse, safari hoedje en last but not least een verrekijker bij de hand.

We hebben erg veel dieren gezien waaronder 3 van de Big Five! Een clash neuhoorns liep op onze auto af, echt super dichtbij waren ze (armlengte afstand). Het zijn echt gigantisch grote beesten dus dit was best spannend, zeker toen onze gids vertelde dat een van hen de auto weleens had aangevallen.

18-2 (24)18-2 (26)18-2 (28)18-2 (29)neushoorn kont

Tijdens het rijden pikte onze gids in te verte een olifanten geluid op en is er gelijk op af gereden. We mochten uitstappen en te voet verder naar een uitkijk hut aan het water en ja hoor, op geen 10 meter afstand stonden olifanten te drinken uit het meer. Onze gids was super enthousiast en wist veel te vertellen over dit groepje olifanten. Er zat ook een kleintje bij van een paar maanden, super schattig! Even later trokken zij weer weg en terwijl de gids een groepsfoto van ons aan het maken was, kwam er ineens nog een olifant aan de andere kant van de hut uit de bosjes! Deze was super dichtbij dus we moesten rustig blijven. Toen hij weg was konden wij weer rustig door de bushbush naar de auto lopen.

18-2 (44)18-2 (49)18-2 (54)

We hebben nog twee witte leeuwinnen gezien met een kleintje van een paar maanden! We hebben er heel lang stil gestaan om ze goed te kunnen zien, echt heel bijzonder.

18-2 (75)18-2 (65)

Verder hebben nog heel veel dieren gezien zoals giraffen, zebra's, nijlpaarden, gnoes, warthogs (pumba's), een jackal en verschillende soorten antilopen. We hebben heerlijk uitgebreid geluncht, dat was even wat anders dan wat we gewend zijn op school! Er waren allemaal aapjes die rondliepen en de medewerkers probeerden ze weg te jagen met een katapult tot ons grote vermaak. Tijdens het eten sprong er een aap bovenop een vrouw achter ons, gelukkig kon ze er zelf ook erg om lachen.

met sebas in jeep18-2 (93)

1. Thijs en Jet:
    6 maart 2018
    Leuk je verhalen te volgen! Groetjes van Thijs en Jet.
  2. Froukje Bergsma:
    12 maart 2018
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Jullie hebben al heel wat gezien! Prachtig hoor! Mooie foto's en verhalen. Dank je . Liefs oma.