Kanoënd naar Mansfield!

16 februari 2018 - Port Alfred, Zuid-Afrika

kanoVandaag moesten we vroeg uit de veren want we hebben een kano tocht op het programma staan van 3 uur! Sebas, Stephan en ik hebben in de morgen even snel boodschappen gedaan voordat we weggingen bij de supermarkt. De supermarkt hier is trouwens ongeveer 20 minuten lopen (lees de Mount Everest beklimmen).

Onze spullen worden gelukkig met een boot gebracht want we hebben ingepakt alsof we voor een week weggaan. De kano tocht over de Kowie river was erg mooi en binnen een anderhalf uur hadden we onze bestemming al bereikt.

We overnachten in Mansfield in een soort open hutje in de bushbush, hoe vet?! Hopelijk krijgen we vannacht geen apen op bezoek. We zitten hoog in de bomen en hebben super mooi uitzicht. Beneden is een soort park met giraffen, koeien en struisvogel. Er is ook een zwembad en vele braai's (typische Afrikaanse bbq's). Bij het hek stond Gambert, een tamme giraffe, ons te verwelkomen.

s' Avonds hebben gebraaid en ook Gambert kwam even om het hoekje kijken, hij was namelijk ontsnapt uit het reservaat omdat iemand per ongeluk het hek open had laten staan, oeps. Dit leverde wel erg leuke foto's op en we hebben hem later weg weten te lokken met een stuk paprika.

gambert bbqgambertgambert

Na het braaien gingen de jongens nog even vissen met de eigenaar en daarna hebben we het kampvuur aangezet, waar we de rest van de avond hebben gezeten met drankjes.

braaikampvuur

Ik heb heerlijk geslapen in het hutje, samen met Sebas op het onderste bed van de hoogslaper. Er zijn geen muren o.i.d., dus ik durfde niet bovenin te slapen met het risico dat ik zo de hut uit kon rollen in mijn slaap. We moesten erg vroeg opstaan want de boot kwam om 7:30 onze spullen halen en gezien de stand van het water moesten we om 8 uur zelf vertrekken met onze kano's.

hut

Het was een erg geslaagd uitje en we hebben in totaal 26km gekanood (doen we nooit weer).

1. Ilona:
    6 maart 2018
    Lieve Eileen (de pien), wat leuk om je avonturen te lezen. En de foto met de giraffe, daar ben ik verliefd op, wat een geweldig gevoel moet dat zijn om er zo naast te kunnen staan! Dikke knuf van Henk en Ilona