Hogsback

22 mei 2018 - Hogsback, Zuid-Afrika

Afgelopen weekend zijn we met een groepje naar Hogsback geweest! Hogsback is een plaatsje in de bergen, wat ongeveer 3 uren rijden is vanaf hier.

Na een lange slingerende weg door de bergen, kwamen we via een klein hobbelig zijweggetje aan bij onze Air B&B. De receptie was in het huis van onze host en zag er prachtig uit met houten balken en een hoog plafond, dat beloofde wat voor onze huisjes!

We kwamen aan bij onze huisjes, waar we de komende twee nachten verblijven. huisjeBeneden was een badkamer, open keuken, zithoekje met een bank en lekkere stoelen voor de open haard. Via de houten trap konden we naar een soort open bovenverdieping waar nog twee bedden stonden. Omdat dit was afgesloten met een houten rek, kon je van boven zo naar beneden kijken. Buiten was nog een houten terrasje met een bbq. Het leuke was dat de twee huisjes die we gehuurd hadden, vanuit binnen verbonden konden worden. We konden dus de deuren open laten en zo overlopen naar de andere kant!

avond

Voor de eerste avond hadden we boodschappen ingeslagen om te gaan braaien, maar omdat het al wat frisser werd en de zon onder ging besloten we de bbq een dag op te schuiven en te gaan uiteten. 's Avonds hebben we nog voor de open haard gezeten en 30 seconds gespeeld, dit was erg gezellig.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt naar Away with the fairys geweest. Hier staat een badkuip in de tuin waar je prachtig uitzicht hebt over de bergen. De badkuip kan zelfs gevuld worden met (warm) water, zodat je écht kunt badderen met dit uitzicht!

badkuip groepsfoto badkuipbadkuip met Sebas

Nadat iedereen erin had gezeten, zijn we gaan hiken door de bossen. We kwamen langs de Big Tree, een 800-jarige boom waar we een kleine pitstop hielen. We liepen verder en kwamen uit bij een plekje aan het water. We hopten via een aantal stenen naar de overkant waar we op een grote stenen plaat konden staan. Achter ons waren een aantal mini watervalletjes.

Groepsfoto rotsen

Via een aantal rotsen klommen we weer omhoog naar het pad en liepen verder richting de waterval, die inmiddels niet al te ver meer kon zijn.

Eenmaal aangekomen keken we onze ogen uit! De waterval was nog mooier en groter dan op de foto's die wij gezien hadden. We maakten allemaal wat foto's van elkaar met deze mooie achtergrond, totdat Sebastiaan het idee had om door het water te lopen en op een steen te gaan staan om zo nog dichterbij de waterval te zijn. Angelino en Gillian volgden zijn plan en daar stonden zij dan met z'n drieën. Het was een grappig gezicht om ze te zien lopen door het ijskoude water met de tanden strak op elkaar.

F93F4859-77CC-4941-97EE-D8C157256894 14DE765B-2242-4BC6-A04D-700F6A227F6A Waterval

Toen we even later uit de bushbush waren en via een weggetje terug naar het hostel liepen, reden er twee mensen langs ons in een buggy en vroegen of we ook een lift wouden. Na al dat lopen, lieten wij dat ons geen twee keer vragen en sprongen achterin de auto. Toen we terug kwamen hebben we een borrel gedaan bij het hostel om even bij te komen. 's Middags zijn we nog naar een andere waterval gereden. Dit keer stonden we bovenaan de waterval en hadden we weer prachtig uitzicht over het gebergte landschap. In het kader van 'alles voor de foto' lieten we ons zakken op het puntje van de cliff. (sorry mama)

Uitzicht waterval Uitzicht waterval Uitzicht waterval

Na genoten te hebben van het uitzicht reden we weer terug naar ons huisje. Het was inmiddels al middag en we begonnen met de voorbereidingen voor de braai. De jongens waren aan het prutsen om het vuur aan te krijgen van de bbq en de haard, terwijl Romee en ik begonnen met het snijden van de groentes en het maken van de pasta salade. Ondertussen begonnen we aan de borrel en gingen de stokbroden in de oven.

BBQ Eten

Na het eten ploften we lekker neer op de bank voor de open haard, die Sebastiaan geweldig mooi had aangezet (heeft ie vast thuis geleerd). We speelden de hele avond verschillende kaartspelletjes (lees drankspelletjes). Zo kwam deze lange dag aan zijn einde en ging iedereen op bed.

De volgende morgen heeft iedereen z'n koffers weer ingepakt en zijn we na het ontbijt terug naar huis gereden om de regen te vermijden.